20091124

Demam Campak Atau Dikenali Sebagai 'ChikenPox'


Ya Allah betul ke yang terjadi ni?Alaaaaaaaa :(( aku terkejut semalam apabila ibu kasi tau yang aku ni kena 'Demam Campak' Haaa? WT* ! Urghhhh ! patut lah sehari 2hari lepas badan aku rasa tak sihat je demam panas semacam jee.aku ingat demam biasalah sebab aku ni enn selalu demam,then malam semalam aku baring tgk tv,ayah pon masuk bilik tengok muka aku.
Ayah : Adik,adik ni kenapa muka mcm ni?lain ni ada merah2 ni?adik demam eh?
Aku : Entahlah demam laaa ayah.haihh :(
Ayah : Aaaa tu laa dia membebel sekejap bla bla bla...aaa muka adik ni bintik2 ni asal?selalu muka adik tkmacam ni.
Aku : Haaa kan?adik pon pelik kenapa tiba2 jadi mcm ni :(
Ayah : Pergi pergi ibu nak tengok muka adik sana
Aku pon terus keluar jumpa ibu.ibu tengok muka aku pon lain macam jee.then ibu suruh bukak baju tengok badan belakang aku ada bintik2 merah.Whuaaaaarrghh ! ibu pon cakap ni kena campak ni ! pergi klinik jumpa doktor ! haaaa alaaa :(
Ke klinik dan...
Pembantu doktor : Ammar Ar Rasyid masuk. Masuklah aku jumpa doktor dan duduk
Ayah : Dia ni demam ni kena campak agaknya ni aaa.
Doktor : Bukak baju kejap.haaa aku pon bukak laaa,nii baru nak kena ni baru tumbuh ni bla bla bla
Aku pon dh risau muka aku nii dh teruk jee haihh :( so doktor cakap dia kasi ubat sapu mcm lotion dulu lah enn dengan ubat demam&selsema dan juga ubat batuk.haaa.haihh.apalah nasib aku ni.Haihhh :((
p/s : Ya Allah Kau sembuhkanlah demam hambamu ini dengan segera Ya Allah :(

No comments:

Post a Comment