20111011

Waiting Of Love Part 10 ( Akhir )


Menyambut sekali lagi tahun baru iqbal sudah pun berusia 17Tahun ketika itu,fikirannya sudah pun meningkat matang tahu apa yang perlu dilakukan yang terbaik padanya . Segala apa yang difikirkannya membuatkannya lebih matang hari demi hari . berumur 17tahun adalah bukan senang bagi dirinya kerana pelbagai halangan & dugaan yang diterima bila berada di usia remaja ini . Baginya yang paling penting bila berumur 17tahun ini adalah untuk mengambil peperiksaan yang paling besar dalam hidupnya SPM ( Sijil Pelajaran Malaysia ) .

Iqbal : Ohh aku dah 17tahun rupanya . Ohh aku dah remaja rupanya . Ingat lagi dulu masa aku kecil tengok abang dengan akak - akak sekolah menengah dan ingat mereka semua dah besar . Ohh rupanya aku pun sudah ke alam ini . ( Tersengih )

Apa perlu dilakukan iqbal adalah untuk meneruskan hidupnya seperti remaja yang lain,cuma dia tidak perlu untuk terjerumus ke alam remaja yang negatif . Syukur iqbal bukan seorang yang jenis begitu . Makin meningkat usianya makin pendiam orangnya iqbal ini . Dulu dia seorang yang petah berkata - kata ketika kecil . Terlintas dalam fikirannya berfikir balik apa yang pernah dikatakan oleh Uztazahnya ketika dulu berada di sekolah Agama .

Uztazah : Awak ini kecik - kecik banyak cakap,nanti dah besar mesti jadi pendiam punya . sama macam suami uztazah . ehe .

Iqbal : Apalah uztazah ni mana ada saya banyak cakap,saya suka cakap jee hehehe .

Bila dikenangkan waktu dulu itu Iqbal tersengih saja,entah serba sedikit betul apa kata uztazahnya itu . Perwatakan iqbal makin disimpan dan tidak selalu ditunjukkan pada kawan - kawannya . Mungkin perasaan yang baru datang kepadanya itu membuatkan dirinya seperti yang dikatakan oleh uztazah sekolah agamanya . Tentang perasaan yang tidak pernah pudar sedikit pun dalam hati iqbal walaupun hidup diusia remaja ini sangatlah luarbiasa cabarannya . Perasaan yang tidak perlu didatangi ke hidup iqbal,tetapi perlu ditempuhnya dan iqbal menerima perasaan itu sebagai jalan hidupnya .


Perlu apa lagi dalam hidup jika perasaa itu tiba - tiba datang dan tiada penyudah bagi perasaan yang lalu dan terus masuk ke dalam hidup iqbal . mungkin penyudah itu belum lagi sampai masanya,mungkin hari demi hari itu adalah jalan bagi penyudah perasaan yang diterima iqbal .

Cuma perasaan hatinya kepada Adlina saja belum pernah lagi berubah tidak sama sekali dalam hatinya untuk berubah,mungkin tidak begitu rapat lagi selepas setahun lebih itu . hubungan mereka makin jauh,tidak lagi berbalas email . cuma iqbal yang masih menunggu kehadiran Adlina yang masih dalam bayangan kisahnya disana .
Tidak pernah lekang hatinya untuk berubah,masih masih masih dalam hatinya ada seorang wanita yang bernama Adlina Afiqah itu .

Iqbal suka apabila menyambut tahun baru ini,kerana pada awal tahun jugalah ulangtahun harijadi Adlina . bila tiba hari itu iqbal memberi email pada adlina . . .

Iqbal : Haii Selamat Hari Jadi Adlina :) Moga2 dipanjangkan umur murah rezki yoo :)

Setelah beberapa jam kemudian Adlina pun membalas email dari iqbal . .

Adlina : Ehe terima kasih Iqbal :)

Terus iqbal tidak membalas apa apa email lagi,selepas beberapa hari lepasnya harijadi Adlina . Iqbal ternampak satu video yang di post oleh Adlina . pada mulanya iqbal tidak tahu video apakah itu,dia pun membukanya . Ohh rupanya video yang dirakam kawan adlina masa harijadinya . Itulah kali pertama iqbal melihat reaksi adlina yang dikejutkan oleh kawan - kawannya bila kawannya membawakan kek hari jadi untuk dia . Mendengar suara adlina buat kali pertamanya,iqbal bagai ditiup angin yang sayu dihatinya,raut wajahnya menampakkan keceriaan yang bahagia .
Itu tidak mengapa lagi,semasa penghujung video yang dirakam kawannya itu Adlina ada berkata . . . . .

Adlina : Yeaayyyyyy kita dah single ! . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . * TAMAT ( W - O - L ) * . . . . . . . . . . . . . . .

Kisah ini akan ada kesinambungannya . . . Terima kasih kerana sudi membaca ye semua ;) Terima kasih juga kepada yang membantu menjayakan W - O - L ini :)

Assalamualaikum .



1 comment: