20110922

Waiting Of Love Part 5 ( Keliru )


Iqbal : Apaaa ! ? Kau kasi tau dia yang aku ada hati dengan dia ! ? Hurrmmmm . . .

Fatin : Alaa Bal aku kesian tengok kau laaa,selalu macam ni murung sorang sorang itu pasal laa aku kasi tau.

Iqbal : Haihhhh habis dia kata apa ?

Fatin pon memberitahu Iqbal apa yang dijawab Adlina . Diberitahunya yang Adlina baru saja berkenalan dengan sorang jejaka ni dan mereka mula rapat . Bila saja Fatin memberitahu hal itu pada Iqbal . . . semua perasaan yang ada didalam hati iqbal mula bercelaru tak tentu arah,adanya perasaan sedih , marah , perit , kecewa semuanya bercelaru . Iqbal tak tahu dia seolah2 keliru apa perasaan yang dihadapinya itu .

Iqbal : AKU ! AKU ! Kenapa ! hmmm . . . ( Air mata )

Hatinya tidak tenteram apabila mendengar kata2 dari Fatin . Sejak hari itu dia tidak membalas email dari Adlina dan Iqbal berdiam diri duduk dibilik murung seorang diri . entah kenapa dia terasa sesuatu dalam hatinya bila dapat tahu Adlina sudah bersama seseorang yang lain .

Sudah dua minggu iqbal tidak membuka komputernya dia tidak tahu apa perkembangan adlina . lepas sudah dua minggu itu hati iqbal mula rasa tenang dia cuba untuk bertanyakan khabar adlina yang sudah lama dia tidak memberi email tu . . . .

Iqbal : Siapa mamat ni ? ( Tengok gambar adlina bersama lelaki lain ) hurmmm . mungkin dia ni lah rasanya yang adlina dah rapat tu . hurmm

Bila saja iqbal nampak gambar adlina dengan seorang lelaki lain dia tidak memberi apa2 email pada adlina dia terus berdiam diri . beberapa hari kemudian ada seorang lelaki yang namanya Danny ' Add ' iqbal sebagai friend listnya .

Iqbal : Macam ku kenal ini orang siapa heh ? ooooo ! Dia ni ! Adlina punya buah hati kononnya tu ! ohh okok boleh tahan macho jugak ni . furhh alaaa relek sudah ( sengih sorang2 )

Iqbal pun pelik kenapa Danny add iqbal . iqbal rasa mungkin adlina listkan iqbal dekat list kawan2 baiknya . Iqbal kata ' kawan ke aku ni hihihi ' terus iqbal tidak kisah . dia rasa hubungan tu sementara saja ( Cinta remajalah katakan )

Farah yang juga tahu perasaan iqbal pada adlina tu selalu memberi nasihat supaya iqbal putuskan je harapan pada adlina

Farah : Alaa iqbal macamlah takda perempuan lain dalam dunia ni . ramaiii lagi bal .

Iqbal : Memanglah ramai memang ramai . tapi tidak seperi yang satu I kenal ni . memang I baru kenal . tapi kenapa hati yang baru kenal ni rasa sepeti ingin bersama lama .

Farah : I tahu apa you rasa i pun pernah berharap tapi akhirnya lepas juga .

Iqbal : You berharap berapa tahun ? 1 2 3 4 5 tahun ? hmm

Farah : Alaa you kan baru kenal dia berapa bulan jee . Iqbal iqbal suka hati you laaa .

Esoknya keputusan Pmr nak keluar,tapi iqbal tidak pergi mengambilnya pasal dia berada di kampung halamannya ketika itu . beberapa hari kemudian dia balik barulah dia ambil keputusan pmr tu . Tidaklah sebaik mana dan tidaklah seteruk mana keputusannya . Alhamdulillah iqbal capai apa yang dia ' target '
Adlina hebat ! Dia dapat 6 A dalam pmr !

Iqbal : Huhh hebat sungguh buah hati aku ni kann ish ishhh ( sengih sorang )

Bersambung *

p/s : Maaf kepada pembaca2 kalau aku lambat post untuk part seterusnya . ini kerana aku agak busy seketika ;D

No comments:

Post a Comment