20111005

Waiting Of Love Part 9 ( Resah )


Iqbal melihat gambar gambar Adlina Di Komputernya , ternampak juga gambar Adlina bersama Danny . Diwajah iqbal sentiasa tersenyum melihat raut wajah si dia senang tiada apa masalah . Lega hati iqbal tetapi disebalik lubuk hatinya hanya Tuhan saja yang tahu . Danny seorang yang baik,kacak,bergaya,tinggi dan seorang yang senang . Mungkin sebab itu Adlina terpikat pada Danny . Itu bukan menjadi masalah pada seseorang seperti iqbal . iqbal merasakan itu hanya sementara saja,dia tahu apa yang diperlakukannya ( Menunggu ) itu adalah satu kekuatannya .

Tahun ini menjadikan iqbal lebih mengerti apa makna kesabaran,yang mahu dicuba untuk perasaannya itu . Dia tahu dia perlu fikir yang akan datang,apa akan berlaku jika ingin menetapkan perasaan ( Menunggu ) dalam dirinya biarpun susah bagaimana sekalipun,sudah pun membuat keputusan sebegitu iqbal menyerahkan jalan hidupnya ditentukan olehNYA yang maha berkuasa .

Iqbal : Biarlah Allah saja yang menentukan jalan hidup aku ini . aku sedia menempuhinya .

. . . . . . . . . . . 10 Bulan kemudian . . . . . . . . . .

Iqbal tidak memberi satu email pun pada Adlina , sejak itu dia berdiam diri 10 bulan tidak menegur pun . cuma Adlina ada memberi ucapan selamat hari jadi pada Iqbal . itu membuatkan iqbal rasa yang adlina masih belum lupa akannya . bukan bermaksud tidak memberi apa - apa email pada Adlina itu untuk membuatkan iqbal hendak melupakan akan dia . bagaimana mahu dikatakan pon tidak tahu,mungkin Iqbal tidak mahu menganggu emosinya terhadap Adlina . Sejak itu mereka tidak begitu rapat seperti mula mereka kenali . berbulan mendiamkan diri . . .

Pernah salah seorang lagi kawan Iqbal masa dia berumur 16 tahun itu tanya soalan yang sama

Nor : Sampai bila ? lebih baik kau luahkan saja dari kau macam ini . kenapa kau bersusah payah untuk hati kau ni ? beritahu dia !

Iqbal : Takpayah laa lagipun dia dah ada Danny takpalah . Lagi sedih hati aku nanti kalau kena reject ( Gelak )

Nor : Kau ni aku cakap betul kau main main apalah kau ni Bal !

Iqbal : Iyee laaa bukan sekarang,nantilah aku kasi tahu . hehe

Nor : Suka hati kau laa bal,aku bukan apa . . . kau ni susahkan diri kau jee apalah !

Iqbal berdiam diri selepas tu tak membalas apa - apa jawapan pon . Pernah iqbal berkata jangan bertanyakan soalan itu padanya,dia tahu apa dia lakukan dia tahu . Walaupun itu perit dalam hatinya .

Iqbal : Buat apa aku ingin beritahu sekarang,Tiada gunanya kalau aku beritahu tapi hati aku masih dekat dia . hmm tunggu tunggu tunggulah . aku tak tahu apa mahu aku buat ni .

Resah tanpa malu bertandang ke hati yang tidak dikenali,meronta menyelubungi segenap hati,pembawa khabar nyata pada diri, gelisah mengungkap kebatilan .
Kadang - kadang menjadikan iqbal resah bila Adlina yang dirangkul oleh danny itu kelihatan agak mesra agak gembira . entah entah entah kenapa dia rasa macam ada sesuatu yang ingin mematahkan perasaannya itu . Terasa mahu cepat - cepat hilangkan sesuatu yang cuba menghalang perasaannya itu . Iqbal tidak sedari bahwa dia sedang cemburu akan Adlina bersama jejaka lain . . . .

Bersambung*


No comments:

Post a Comment