20110925

Waiting Of Love Part 6 (Dalam Hati)


Saat Iqbal menghabiskan masa - masa cuti sekolahnya dia sering teringatkan bila dia selalu berbalas email dengan Adlina . sesuatu yang dia rasa takdapat luahkan dalam isi kata hatinya,sesuatu perasaan yang tidak pernah hadir dalam hidupnya sebelum ini,datang dengan penuh dugaan & cabaran . Tentang perasaan yang tidak semua orang dapat dalam sesebuah kehidupan duniawi ini . Tentang kisah yang amat sulit jika diberitahu kepada seseorang yang lain,kisah yang permulaannya agak sulit & agak pelik .

'Berlaku tanpa sebab untuk timbulkan perasaan itu,Rasa cemburu dalam diri , tiba-tiba muncul di saat Iqbal menyaksikan langsung Adlina di rangkul oleh seseorang selainnya, Iqbal tak mampu berbuat apa-apa, tidak juga mampu mematahkannya'

Saat itu iqbal mula memahami maksud perasaan yang diterimanya itu,sungguh ingin tahu apa liku - liku yang akan ditimpanya jika dia mengambil risiko untuk berhadapan dengan kisah yang diambilnya .
Kata Iqbal jangan dipersoalkan lagi kenapa dia memilih jalan hidup sebegitu,jangan dipersoalkan lagi mengapa sanggup berhadapan dengan semua itu . Kerana dia merasakan sesuatu perasaan yang begitu rapat dengannya .
Iqbal tahu apa yang dipilih dalam hidupnya,sebelum melakukan sesuatu yang berat akan datangnya itu dia sudah memikirkan apa jalannya untuk dia pilih kehidupan yang sebegitu . Usah persoalkan lagi tentang perasaannya . Dia mahu orang tahu apa kisahnya & dia mahu orang mendoakannya .

Pernah suatu ketika Koo Chua bertanyakan pada iqbal

KC : kenapa kau pilih jalan hidup sebegitu Bal ?

Iqbal : Jangan bertanyakan aku soalan macam tu pasal aku tiada jawapan lagi . aku pilih jalan ni pasal aku tahu aku dah tersangkut dalam perasaan aku . Aku taknak perasaan ini berubah . Aku tahu apa yang aku lakukan ( Senyum )


Pernah suatu ketika iqbal berdoa & memohon pada Allah supaya jangan hilangkan perasaannya itu walaupun itu bukan jodohnya . jangan hilangkan perasaannya itu sehingga dia dapat menemukan dirinya dengan Adlina .

Bersambung *

p/s : Memahamilah yang tersirat isi diatas akan lebih memahami situasi sebenar :)




No comments:

Post a Comment