20111004

Waiting Of Love Part 8 ( Sampai Bila )


Iqbal : Aku pun tidak tahu sampai tahun bilakah akan aku menunggunya .

Hari hari iqbal menjadi sangat lain sejak dia memutuskan untuk menunggu seseorang yang tidak dia kenali . Tetapi hati kecilnya berkata yang dia akan capai apa yang hasrat hatinya mahu . Bukan memaksa tapi mengharap itu yang ada dalam isi kandung hatinya . Tiap detik , Tiap saat , Tiap minit , Tiap jam & mungkin Tiap hari itu bermakna bagi si jejaka Iqbal ini . pernah sekali iqbal mencuba untuk memilih bunga yang baru,tapi tidak akan bermakna baginya jika dihatinya memiliki seseorang yang sendiri belum memberitahu isi kandung hatinya .

Menunggu Pagi , Menunggu Siang , Menunggu Malam . Itu yang diperlakukan oleh iqbal setiap masa,biarpun hari hari dilaluinya adalah seperti insan yang lain tetapi hatinya tidak pernah berubah pada isi kata ' Menunggu ' . Bertanyalah seperti insan yang lain,iqbal akan membalas kata - kata itu seperti biasa,tetapi bila bertanyakan soal hatinya,tidak akan pernah dijawab olehnya kerana tersiratnya ' Menunggu ' itu masih didalam hatinya .

Iqbal : Hidup aku adalah hidup aku . Pahal aku boleh terrrrssyokk dekat dia ? Mungkin Tuhan menjadikan cerita ini untuk jalan hidup aku . Tak pernah aku kesal diberi cerita begini . Memang kadang2 itu rasa sukar,tapi lebih tenangkan hati aku . aku suka hidup dengan cara aku begini . Aku tak tahu apa akan datang,tetapi aku sedia menempuhinya ( tersenyum )

Memang kisah cinta Iqbal sangat sulit . kadang - kadang terfikir mengapa begitu . Tetapi itu jalan hidup yang telah dipilih oleh iqbal,usah bertanyakan soalan itu lagi,Iqbal mengharap doa dari kawan kawannya sahaja . Sehingga sekarang Al - Iqbal Putra menunggu Adlina Afiqah dalam hatinya entah sampai bila sampai bila sampai bila .
Mungkin bila bila . . . .

Bersambung *

No comments:

Post a Comment