20110919

Waiting Of Love Part 4 ( Peperiksaan )


Sejak kebelakangan ini Iqbal sibuk dengan Komputernya sehingga hampir lupa akan peperiksaan besar yang mahu dihadapinya ( PMR ) . Iqbal duduk dikelas ke 4 dari 8 buah kelas yang ada,dia tidaklah sepandai mana jika nak dibandingkan dengan Adlina yang mempunyai kepandaian yang lebih baik.Ibunya Khairina selalu menasihatkan Iqbal supaya jangan leka untuk bermain komputer sahaja dan memberi nasihat pada iqbal supaya belajar dan ingat bahwa peperiksaan ( PMR ) yang bakal dia ambil .

Ibu Khairina : Iqbal ! jangan duduk sibuk menghadap Komputer tu je ! Pergi belajar PMR nak dekat !

Iqbal : Hurmm . . . ( Sibuk melayan komputernya lagi )

Iqbal : ( Dalam hati ) pmr tinggal lagi beberapa bulan je,aku masih tak sedia apa2 pun untuk pmr aku ni . Hurmm .

Sebulan sebelum Pmr dijalankan Iqbal memberitahu Adlina bahwa dia tidak akan membalas email kerana dia mahu fokus pada Peperiksaannya nanti . sebulan itu mereka tidak berhubung langsung walaupun dengan bertanya khabar,Ya iqbal tidak mempunyai HandPhone ketika itu dan Adlina pun begitu .

Iqbal : Esok paper BM ! Hurmm minta2 boleh buat ( macam mana dengan Adlina ) Ehh ! Aku taknak fikir pasal dia ! Pmr ni Bal ! hmm .

Iqbal memulakan peperiksaannya dengan tenang tanpa memikirkan apa - apa yang buruk . hari demi hari menghabiskan kertas - kertas peperiksaannya dan 1minggu lebih sudah pun berlalu . lega hati Iqbal kerana dia tidak perlu fikirkan tentang pelajarannya untuk seketika selepas ini .

Iqbal : Ohh Alhamdulillah paper dah habis ! Enjoylah aku lepas ni . huhh . boleh Online lama lepas ni ( Senyum lebar )

Esok malam selepas habisnya Pmr Iqbal terus hantar email pada Adlina bertanyakan khabar & menanyakan bagaimana Peperiksaan .

Adlina : Saya baik je . Awak ? Pmr okay jee wuhhuuu happyyy nii !

Iqbal : Ehe pon sama sihat walafiat ni haa,Cehhh confirm2lah happy kann .

Hari demi hari perasaan dihati iqbal makin terasa semacam dia rasa perasaan jatuh hatinya lain sekali,Entah mungkin dia takpernah jatuh hati dengan mana - mana wanita sebelum pasal itu perasaan jatuh hati untuk pertama kalinya itu sangat berbeza ( Cinta Pandang Pertama )
Ketika itu iqbal masih tak meluahkan lagi perasaannya pada Adlina,mungkin dia rasa waktu tu dia muda lagi masih ramai lagi perlu dipelajarinya dan dia rasa perasaan itu mungkin hanya sementara sahaja.
Tapi lama kelamaan iqbal tidak sedar yang dia telah tersangkut dengan perasaannya itu terbayang - bayang wajah Adlina yang dia belum pernah jumpa lagi hanya melihat kepingan gambar di Website adlina saja . bila tiba satu hari tu dia mengadu pada fatin

Iqbal : Weh kenapa dengan aku ni ? aku terrrr suka dia laa hmm ( muka sedih )

Fatin : Alaa apa susah kau kasi je lah tau dia . Ke nak aku kasi tau ? ehe

Iqbal : Ahh kau jangan nak mengader ! biar je lah aku macam ni takpayahlah .

Fatin lihat air muka iqbal dengan perasaan sedih,dia tidak sampai hati melihat sahabatnya begitu dan dia dengan tidak sengaja telah memberitahu Adlina tentang perasaan iqbal

Fatin : Assalamualaikum . ni Adlina kan ? kita kawan iqbal,bukan apa kita nak cakap ni tapi awak jangan kasi tau iqbal heh yang kita kasi tau awak ni . Selama ni iqbal simpan perasaan suka dekat awak . kesian kita tengok dia pasal tu kita kasi tau awak .

Adlina : Waalaikumusalam . Alaaaaa kenapa tak kasi tau awal - awal ? Betul ke ? hmm bukan apa Adlina dah ada yang punya baru je kita orang sama sama . Hmm .

****************************************************************************
Bersambung




No comments:

Post a Comment