20110927

Waiting Of Love Part 7 (Permulaan Menunggu)


Tahun baru menjadikan iqbal lebih bersabar bila Adlina dipunyakan oleh seseorang yang lain . Entah disaat itu iqbal rasa dia tidak mahu mengenali lebih isi hati wanita lain,baginya dia dah dikenalkan oleh seorang wanita yang dia inginkan . walaupun dia tidak pernah tahu lebih dalam siapakah adlina sebenarnya,tetapi dia tahu apa yang akan diperlakukannya itu akan menjadi sangat bermakna kelak . mungkin perkara ini ' Bodoh ' bila diperdengarkan seseorang telah jatuh hati dengan orang yang dia belum pernah jumpa & sanggup menunggu walaupun duduk berjauhan .

Mungkin ramai mempertikaikan bahwa menunggu itu adalah sia - sia saja . tak kemana pun jika menunggu tu . Tapi bagi Iqbal itu adalah sesuatu yang berharga dalam hidupnya . sebelum ini dia tidak pernah dapat apa yang besar dalam hidupnya . Keluarga & Teman2nyalah perkara yang besar untuk dirinya . Selain itu iqbal hanya seorang yang biasa . Akedemiknya tidaklah begitu bagus hanya sederhanya saja . maksud dia tidak dapat sesuatu yang berharga itu bukanlah dia tidak hidup senang,dia bersyukur dengan hidupnya cuma mungkin sesuatu yang berharga itu adalah ' Perasaan ' . Sebelum ini dia tidak tahu apa yang mahu dia buat untuk dirinya,hanya menjalankan hidup seperti biasa ibaratkan mengikut lebuhraya yang tiada 'Papan Tanda Jalan'

Kerana itu Iqbal berani mengambil Perasaan itu sebagai cabaran hidupnya,ingin memasukkan perasaan itu didalam hidupnya . Menunggu dan terus menunggu mula dari dia kenal Adlina . hatinya takpernah terlintas untuk berubah fikiran kepada yang lain . Mungkin ini sesuatu yang berbeza bagi hidup seseorang .

Iqbal : Setiap insan ada cara hidupnya tersendiri,Aku punya cara hidup aku .

Sejak hari bila dikhabarkan Adlina telah berpunya,iqbal langsung tidak menghantar apa - apa email sekalipun tidak . Hanya berdiam diri menunggu sehingga satu hari yang iqbal rasa dia yakin untuk beritahu . bukan tidak ' gentlemen ' bagi iqbal sesuatu yang akan menjadi berharga dalam hidupnya perlu disimpan dahulu tidak perlu untuk diluahkan begitu saja kerana ada prosesnya . Bukan Sekarang *

Ketika berumur 16tahun iqbal meneruskan hidupnya seperti biasa pergi ke sekolah belajar membuat seperti hari - hari biasa manusia lain yang kadang2 itu ada sibuknya adakalanya keluar bersama teman2nya yang lain lepak bersama menjalankan hidup seperti biasa . Tetapi Cintanya dalam hati jarang untuk diluahkan pada seseorang ketika itu yang tahu hanyalah teman2 rapatnya saja,itupun tidak mengetahui ceritanya yang lebih dalam .

Pernah sesekali itu iqbal terlambat bersiap untuk ke sekolah,dia tertinggal Van Sekolahnya pagi itu seolah - olah dia menjadi Gila seorang diri membayangkan dirinya berjalan berdua bersama Adlina pergi ke sekolah walhal dia bersendirian saja . Entah mengapa difikirannya waktu itu bercakap sorang2 jalan tanpa memikirkan orang yang lalu lalang didepannya yang kononnya berbual bersama Adlina .

Iqbal : Ohh aku gila sekarang ! haha aku gila ! Hahaha ( Tersengih sendiri )

Bersambung *



No comments:

Post a Comment