20110917

Waiting Of Love part 3 . ( Dia )


Bercerita pula pasal Adlina Afiqah,
Dia seorang yang lemah lembut , pemalu , sopan santun , punya suara yang merdu , orangnya juga agak kecil . Pendek kata dia adalah igauan kebanyakan remaja muda . entah mungkin termasuk Iqbal yang mula jatuh hati kepadanya.pernah suatu ketika Iqbal duduk keseorangan di Kantin dan berfikir apakah menyebabkan dia jatuh hati dengan Adlina ni ( tersengih )

Ya Adlina seorang remaja yang cemerlang dalam pelajarannya dia berada dalam kelas yang pertama di sekolahnya . selalu cepat tangkap ilmu2 yang diajar oleh cikgu2nya . Tidak hairanlah dia dikejar oleh remaja - remaja muda dengan adanya rupa & kepandaiannya itu .
Selalunya jika Adlina ada waktu lapang dia selalu menghabiskan waktu lapangnya itu dengan komputer ribanya membalas email teman - temannya dan ketika itu tidak sah jika satu hari tak membalas email yang dihantar oleh Iqbal . Adlina juga suka berjalan2 keluar tengok wayang bersama2 temannya untuk ' Release Tension ' kerana itu lebih baik katanya .

Farah antara kawan Adlina yang sangat rapat masa dia berumur 15 tahun . Segala cerita dia semua dikongsi dengan Farah . baik mengadu,marah,sedih,gembira,senang,susah Farah lah tempatnya . baginya ketika itu Farah adalah teman setianya yang selalu memberi kata2 semangat & selalu teman Adlina kemana saja .
Perangai Adlina tidak tentu kadang - kadang moodnya ada kadang - kadang moodnya hilang ( biasalah wanita ) tapi dia juga cepat sedih mudah ambil hati apabila orang mengatanya,suka senyum kerana baginya senyum itu adalah sedekah .

Ada satu hari tu Adlina baru sahaja pulang dari shopping dia terus membuat email pada Iqbal berkata ' Saya macam nampak awak dekat Mall sini tadi ! ' Padahal Iqbal tinggal berjauhan takkanlah pula dia boleh perasan . ' Mungkin pelanduk dua serupa agaknya tu ishh ishh awak ni pon takkanlah sekejapan saya boleh sampai sana '
( Iqbal dapat rasa bahwa pada masa itu Adlina merasakan Iqbal bukan sekadar kawan biasanya, hati Iqbal rasa tenang sangat pada masa tu )

Bersambung *

No comments:

Post a Comment