20110916

Waiting Of Love Part 2 . ( Perasaan )


'Entah ! kenapa aku berperasaan begini ? ' kata Iqbal dalam hatinya . Dia seolah-olah telah angau dalam dirinya.tetapi dalam usianya yang muda dia tidak seharusnya untuk berperasaan sedemikian.Iqbal mula berkhayal seperti orang yang tidak jejak di bumi nyata dia memikirkan perasaannya terhadap remaja wanita yang baru dikenalinya itu ( Adlina ) 'Baru beberapa minggu aku berbalas email dengan dia kenapa aku harus berperasaan begini ?' Iqbal mula berfikir apakah yang dilakukan oleh perasaannya itu. ( Hati kecilnya juga berkata bahwa dia harus merapati Adlina )

Adlina mungkin rasa yang Iqbal hanya kawan biasanya . Dia juga senang berbalas email dengan Iqbal . Ohh lupa hendak beritahu yang Iqbal duduk berjauhan dengan Adlina . mereka bukan satu negeri yang sama . Tapi itu bukan penghalang untuk mereka berdua ini berkenalan .

Ya Iqbal tidak boleh menipu dirinya lagi bahwa dia sudah mula suka pada Adlina,tetapi hatinya berdegil untuk tidak memberitahu Adlina hal itu.katanya dia baru sahaja berkenalan takkan pulak nak suka terus . Hmm Iqbal terus mendiamkan diri dan dia tidak memberitahu Adlina tentang perasaan didalam hatinya .
Ketika itu Al Iqbal Putra punya 2orang kawan yang rapat bernama Nurul Fatin & Koo Chua . Mereka berdua ini sajalah pada masa itu yang tahu apa perasaan Iqbal terhadap Adlina . Fatin & Koo ni sahajalah yang faham keadaan Iqbal yang suku angau terhadap Adlina .

Pernah satu hari itu Fatin memberitahu Iqbal ' Apa kata kau luahkan saja perasaan kau dekat dia Iqbal,kesian aku tengok kau.selalu bercerita pasal dia.sebelum ni kau tak macam ni kan Iqbal ? kenapa tiba2 kau jadi begini ? ' ( Merungut ) . 'Kelak akan aku beritahu' Kata Iqbal kepada Fatin . Koo Chua pula berkata 'Takpayah laa Iqbal,ramai lagi bunga kat luar sana kau tinggal nak petik je' .

Aku tahu apa erti kesabaran aku pernah alaminya dan aku tahu pengalaman kesabaran itu akan membantu aku InsyaAllah ( Kata2 dalam hati Iqbal )

Bersambung *

No comments:

Post a Comment