20131126

Serabut Bagai Nak Rak


Assalamualaikum WBT

Sudah pun mahu habis cuti semesterku untuk kali ini, Aduhai rasanya macam tak puas nak menenangkan diri bersama keluarga. Cuti semester yang agak biasa2 saja. Tapi yang biasa itulah tenang bagi aku. Tenang ke? Hehe. Allah uji setiap hamba2Nya tu tanda Allah sayang akan hamba2Nya. Jadi aku hanya redha apa ujian yang diberi cuti semester ini. Jika ada masalah, Sebab itu sebaik2 tempat mengadu, adalah pada Allah SWT. Untung kita sebagai ISLAM punya DIA Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

 
3 minggu pertama cuti semester aku mungkin menghabiskan masa di rumah saja, dengan paling2 pun malam keluar futsal bersama rakan2 di taman ni, di rumah adalah menonton tv dok baca Novel. KELABU karya Nadia Khan! Novel ni best tau! Tak cayo silalah beli dan baca dengan penuh tekun. Hehe.
Oh ada lagi! Aku sibuk mengunyah je kat rumah :D

Lepas saja 3 minggu itu aku membuat keputusan untuk berada di ibu kota Negara Kuala Lumpur. Duduk bersama keluarga Kak Ikin iaitu akak sepupuku yang disitu juga ada sepupu terbaikkkk aku yang umurnya sebaya dengan aku. Hadirin namanya tapi selalu dipanggilnya Dirin saja. Tapi dia buat nama special dia DYRIN. Lebih sedap mata memandang tulisan Y tu kot. Hahaha. 
Bersama Kak Ikin, Abang Wan, Dyrin dan baby kak ikin Niyaz yang pipi labuh tu bak kata Dyrin. Nak cubit2 je rasa si comel tu. 
Masa di sana juga aku sempat datang ke program Abang Uzair di Dewan Bahasa & Pustaka. Ada beberapa orang Sasterawan di sana dan beberapa orang ternama. Ada Dr, Professor, Dato' la apalah golongan VIP lah jugak. Melayankan saja malam itu. 

Sesudah seminggu aku disitu kembalilah semula ke Johor Bahru. Terima kasih Kak Ikin sekeluarga. I had great week there! Thanks for everything. Hello i type english ok. Mampu? Ok tahulah mampu dah aaa jangan aaa nak mengata aku. hehe :D

Kesudahannya, tinggal 2 3 hari saja lagi cuti aku di JB ni. Rasa macam tak puas je. Rasa nak cuti lagi je, Sebenarnya diri aku sendiri tak bersedia untuk pulang ke KUIM. KUIM tu ok, cumanya aku sendiri tak ok. Tapi inshaa Allah. Allah uji aku bersabar redha dengan ujianNya :)

Jumaat ini aku akan ke Pahang begitu juga hari Sabtu. Dan hari enam tu aku terus pulang ke Melaka dan minggu awal itu aku menjadi urus setia bagi siswa/wi baru yang akan masuk ke KUIM. Jadi selaku Exco Pembangunan Insan & Perpaduan Homssa akan aku lakukan kerja dengan sebaik mungkin. 
Mungkin ini juga post yang terakhir aku, barangkali 2 3 minggu atau pun lagi sebulan baru aku update. 
Konpermm sibuk naik KUIM ni. Jadi jaga diri pembaca-pembaca semua. Jaga hati :) 

Assalamualaikum :) 


No comments:

Post a Comment