20100123

Al fatihah..Al fatihah..Al fatihah untuk Almarhum Sultan Johor


Almutawakkil Alallah Sultan Iskandar Ibni Almarhum Sultan Ismail
1932 - 2010

Allahuakhbar,Hari Jumaat malam aku mendapat berita yang agak pilu + sedih + Terusuk jiwa ini.haihh,tidak aku ketahui pon bila dia sakit teruk,tapi mendapat kabar yang dia selalu dihantar ke hospital,tapi Allah lebih sayangkan Tuanku.Hmm,Tapi apa pon Jumaat malam aku ber-Ym dengan Yusra dia cakap aku,esok semua perkerja semua dgn budak2 sekolah cuti lah kan.Ahaa aku pon pelik kejap kenapa seh?dia pon cakap Sultan Johor dah Mangkat.aku pon berkata 'Haaa?Kau biarr beetikkk yusra,kau jangan main2 ni sultan kita ni !'.pada mulanya aku tak tau lah kan.tapi yusra kata betul,okayy aku taknak confirmkan lagilah.So malam tu aku pon terfikir2 betul ke kabar angin ni?so txting lah dengan si Shaf tu.then dia pon kata 'eh sultan johor dah mangkat ke?'Aku pon terdiam maybe lah kot.hmm tunggu lah kabar berita.then puikul 10gitu aku dapat lahh berita yang pemberitahuan MB Johor Abdul Ghani Othman kasi tau yang pasal berkabung2 ni semua.haihh dah memang Sultan Johor mangkat,aku dalam hati menyedekahkan AL-Fatihah hingga tak terkira sambil txting2 dengan Shaf :

Esok paginya aku pon teruskan tengok2 tv,lepas tu menukar2 channel tv,terus tengok Tv1 tak silap tgk masa tu pukul 12 kot,Ada istiadat permakaman bla bla lah kan tv1 tu,tunjuk lah mcm mana banyaknya orang2 ternama datang sultan2 dari berbagai negeri,ada jugak perdana menteri Malaysia dan hero2 negara malaysia ni yang lain datang menziarah buat kali terkakhir. diorang buat dekat Muzium johor seh.woahh rugi tuu tak pergi,kalau aku tau aku dah pergi dah seh,bukan jauh sangat pon,kalau pergi dapat lah jumpa sultan2 semua.fuuyyyoo bukan senang nak jumpa sultan2 ni kan.hehe :D tapi kalau pergi tak dapat tgk mcm mana dpt tgk nya dekat tv,yang boleh tgk sampai kebuminya Almarhum Sultan Johor tu :) Kejap2 masa nak keluarkan Almarhum sudah ditabalkan masa itu Sultan Johor baru ! Weeho ! :D




Sultan Ibrahim Ismail ibni Almarhum Sultan Iskandar.


Daulat Tuanku !

Dari pukul 12 tadi sampailah pukul 4 Aku,Ayah dgn Ibu dalam bilik selama 4jam tu tak berganjak pon sebab tgk istiadat permakaman sultan,sampailah dibawa ke pemakaman Tanah Perkuburan Diraja Jalan Mahmoodiah.tengok2 lah tv dan habis rancangan tu,okayy kepada semua warga dan anak2 jati Negeri Johor Negeri Berdaulat ini ! Sama2 lah kita berkabung bagi lelaki pakailah songkok yang dililitkan kertas putih kat songkok tu.haa?kertas boleh kan?haha.Asalkan ada benda putih kan songkok tu.yang prmpuan tak tau lah.haha.bendera diturunkan Separuh tiang selama 7hari. The End :)

Al-Fatihah untuk Almarhum.



p/s : Maaf2 aku dah lama tk update blog ni yee :)

No comments:

Post a Comment