20100108

5Hari Menjadi Senior Sekolah Untuk Tahun 2010 !

Salam,
First thing aku nak mintak sorry lah kan sebab lama dah takUpdate ini blog weee :D Bukan apa sebab tahun baru ni jarang onl dah aku,kalau weekdays onl tak sampai 10minit dh off balik.Haha.so weekend je lah aku onl lama sikit,itu pon takboleh lama sangat.HomeWork belambak nak Mati weh ! Ahaaa gila gila,Tapi No wonder lah kan dah form5.Aku kena korbankan diri untuk tahun ni je,nextyear enjoy lah aku puas2.aha,So now this year aku kena study hard ! Ecceehhh haha.Sebenarnya aku nak cerita ni macam mana 5hari baru masuk sekolah tahun baru ni.Ahaa.Okayy....

Isnin 4/1/10 : Bangun awal pagi pukul 5.45 dan terus mandi2 semua solat kejap.Then siap2 woahh punya cergas kot harini maklumlah hari pertama sekolah,Harr harr.so pagi mcm biasa pakcik amik dtg naik van terus ke sekolah.Weeho aku duduk tempat aku biaslah di Penjuru4 tempat duduk,HAHA tempat yg pagi2 selalu aku lepak sorang2 hee :) then kawan kelas yang pertama aku jumpa adalah Si Kedah,Daus dengan Si Mirul.Ahaa rapat?aaa boleh laa jugak.tapi tk 1geng Haha.so perhimpunan pagi.Ahaaa hari isnin takda perhimpunan sebab apa?aaa aaa entah hujan kot basah dataran tu Haha.so aku berjumpa dgn kawan2 lama Arr enn haha satu kelas dan kelas2 yg lain.dekat perhimpunan kejap masa tu cikgu ada kasi tau,Esok ada spotchek rambut lah bla bla bla,Haha aku takut apa HAHA,Tak lahh enn esok aku kena turunkan rambut arr enn.Ahaa.Ke kelas di Blok A Tingkat 3 yang atasnya tingkat 4 ada Dewan A,Aku kelas area Surau lama dulu,Ahaaa gilalah kelas tk syok arr kecik siot.Haihh,boleh lahh,Hee Tapi yang aku tak puas hati 5S dgn 5St dapat kelas ada Aircond sehh.Tau arr pandai enn Perghh ! Ahaa.so kat kelas mcm biasalahkan.dah jumpa kawan2 kelas last year muka sama jee.macam bukan firstday School dah.macam biasa dah sekolah.aku tak rasakan pelik sangat pon.Ahaa mcm biasa jee.Then balik 1.30 gitu pakcikk amik dan balik. p/s : Hari Isnin yang agak cool sikit :)


Selasa 5/1/10 : Wooo ada Spotcheck lah ! Haha.aku awal2 dh kasi tau si ShafAkaBedah tuu.Kalau nampak rambut aku naik sikit2 tegur,Maklumlah dia kan Pengganas kan sekolah.Muahaha ehh salah Pengawas Laa haha.Okayy hari selasa ada Perhimpunan Rasmi.Sebab cuaca harini bagus sikit.Hee so cikgu bagi lah ucapan bla bla bla dan bla bla.Pk1 dengan Pk Hem Dah ada cikgu baru lah.Ahaa aku rasakan.Pengetua,Pk1 dgn Pk Hem aku semuanya dah baru2.Pelik2 jee Ahaa.Aku terdengar yang cikgu kata,Pelajar sekolah kita ada 2100 orang?Ahaa,gila ramai,yang pagi dah cecah 1200 ke 1300 entah lupa yang petang adalah balance2 dia.Ahaa.So masa pelajar nak naikkan ke kelas.Aku macam biasa rambut dh turun dpn jee sikit naik.Ahaa So pengawas chekc2 rambut enn,Ahaa then aku ternampak bayang2 Si ShafBedah dengan SI Nuryn nk tgk2 gak rambut dia tuu.Aku pon jalan tiba2 ada pulak Pengawas Macha ni amik rambut dpn aku turunkan tgk panjang ke tak,Aku pon cakap.'Alamak cha takda takda laa' Haha si bedah dengan si joyah ni gelakkan aku siot jee enn,Aku pon jalan jee arr ahaa.di kelas belajar2 macam biasa.Okayy guru kelas aku ialah Uztazah yee.Ahaa yeayy dapat Uztazah yang ajar Tassawur dgn Agama tahun lepas beb ! Mmg gerek kena dengan kelas pulak tu,Haha dia masa hari Isnin dengan Selasa takda sebab pergi Umrah Selasa baru balik.hehe.Maklum lah kelas Bakal2 Uztaz/Uztazah ni kan Hahaha.Masa rehat macam biasa makan nasi lemak ayam bla bla dan lepak2 masuk kelas belajar2 balik semua dan habis.Haha.p/s : Macam haperrr jee Haha.


Rabu 6/1/10 : Kat sekolah masa rabu yee,Hmm apa eh?Aaa aaa amik buku teks haha.Yang belambak ya amat nak gila tuu Haa.Ayoo adalah 13buku jee Har harr,then masa tengah belajar Bm masa tu kan adalah Dua pengawas datang ketuk pintu dan memberitahu cikgu Bm aku tu cakap nak jumpa Ammar kejap,Ahaa yeayy muka Joyah dan juga kawannya Si PqaAkaPikachu tuu Haha.Then masa tu aku tak tau dia nak panggil aku,Aku buat tak tau je laa.Then ada ayat 'Oii pekak sini jap lah' Perghh kauu nuryn sesuka kau je panggil aku pekak.Flying kick kau kang ahaha,Keluar kejap then si nuryn mintak tlg beli bukup/s : Sebenarnya si nuryn suruh amik resit tau,Tapi aku terlupaaa wehh soryy2 Haha.
Khamis 7/1/10 : Belajar macam biasa harini tapi aku suka semua cikgulah.Semua ajar bagus2.lagi2 kelas aku yang bila time cikgu ajar semua tumpukan perhatiankan ahaa,Then Nuryn dgn Pqa ni dtg mintak buku dan Baki.Haha dia ckp resit mana?Aaa tu yang aku lupa tu weh.semalam tak ckp aku masa txt tu.Tgk aku dh lupa.haha sory sory Puan Puteri HAHA.okay masa last harini Tassawur Uztazah masuk mengajar tajuk ' Ekonomi Islam ' adalah bawah2 dia Islam & Hak milik,Islam & Harta bla bla semua kita pon salin2 jee :D dan waktu balik krinnggg loceng bunyi.Haha. p/s : Tassawur Best ! Haha


Jumaat 8/1/10 : Masuk ke kelas then ada masa Uztazah masuk,perghh tahun ni Kelab dan persatuan cikgu kasi sendiri?Perghh gilalalah Ahaa.Aku dapat Persatuan Bahasa Inggeris.hahaha gerekk habiss.Aku nak masuk kelab Fotographi sebenarnya.betol ke aku eja tu?* Haha.Tapi layan kan jee.Then permainan Bola Sepak dh penuh enn haha si tuek,syapiq,abey,musa yang main bola ni semua amik Takraw termasuklah aku HAHA.so layan2 kan jee.perdagangan harini,yeayy gerekk cikgu kasi Soalan Spm2009 Perdagangan punya.Yeahh jawablah aku.Soalan 1 dia punyalah kacang senang2 je boleh dapat 25markah sehh kalau betol semua.Haiyoo.haha.soalan2 belom sempat tgk lagi sebab ada bab form4 dgn form5 tu.ahaa,tggu lah nextweek sambung :) masa Mathematic,yeayy cikgu ajar best jugaklah aku dah faham yang bab2 form4 dulu.Hee biasalah tahun lepas aku satu hapa pon kureng nak ingat,So harini buat revision soalan form4 jee then cikgu kasi Homework.Woaahhh belambakkks ehh Hw ! Adoii Ayayai. p/s : belajar semua best :D Homework kena buat sehh Adooii adoii.Ahaa :D


Ahaa itu lah ceritanya isnin hingga ke Jumaat Haha.Okayy harini sabtu petang nanti nak ke S'pore aha tidur sanalah kot,esok baru balik weeho ! Haha so enjoy lah korang baca cerita aku ni.HAHA enjoy ke?Muahaha



p/s : Away to Singapore :)

No comments:

Post a Comment