20120525

Salam Empat Tahun Perkenalan

Asslamualaikumwarahmatullahiwabarakattuh. 


Aku punya impian yang mungkin tidak sama atau tidak serupa dengan seseorang yang lainnya. Aku punya impian yang aku sendiri tidak pasti. Aku punya impian yang boleh orang lain katakan untuk tinggalkannya.
Tapi itu bukanlah diri aku. Bukan mahu menunjukkan hebatnya aku atau pun apa-apa yang menyebabkan aku setia dalam hal ini. Aku tidak pernah memiliki sesuatu yang lain dalam dunia yang aku fikir aku mahu kekalkan dalam hidup aku sehingga ke syurga nanti selain dari Keluarga yang sendiri aku cinta. 

'Hati itu milik Allah.' Dan Allah boleh membolak-balikkan hati seseorang itu bila-bila masa saja dia mahu. Dan aku atau siapa-siapa saja tidak boleh mengelak dari perasaan hati milik Allah ini. Doaku pada setiap hari agar maafkan hati ini jikalau salah memilih dalam soalnya hati ke hatinya. Maafkan aku ya Allah. Tunjukkan aku jalan yang terbaik bagiMu. 
Sudah pun Empat tahun, masih lagi duduk di satu tempat tidak berganjak. Pada seseorang yang sendiri aku tidak lagi kenal keseluruhannya, tidak lagi tahu apa-apa tentangnya. Tapi hati mengatakan ada sesuatu disebaliknya itu dan tetap dengan pendirianku mahu dan masih mahu menunggu ~

Salam perkenalan kita yang ke empat tahun awak. Saya tahu saya agak keterlaluan jika memilih jalan sebegini pada hati awak. Tapi saya tahu tidak ada silapnya jika saya tahu apa saya mahukn. Maafkan saya. 

Merindui sesuatu sehingga hari ini bukanlah sesuatu yang mudah buat aku. Bukan mudah.

Wasalam.

1 comment: