20120209

Bukan Drama


Dikala hari hari itu, berbunyi detik jam yang membingitkan telinga aku, tatkala membuatkan aku rasa bingit pada diri, mengisi ruang itu dengan perkara-perkara yang biasa. Di mana perkara yang luar biasa itu ? selalu aku terbayang-bayangkan di manakah ! Hanya mampu mengeluh saja di hati ini. '

'Usah fikirkannya' seorang sahabat memberitahu aku. tetapi sahabat hidup aku ini perlu memikirkannya, jika tak ianya takkan kemana wahai sahabat, iyalah kau pun tidak sama dengan aku lagi. jarang sudah. bukannya sama dengan waktu kita yang dulunya. Mengisi waktu dengan cerita coretan hidup masing-masing. Itulah orang kata, dulu lain sekarang lain. Punya definisi maksud yang sangat banyak. kadang-kadang aku sendiri tersengih kenapa perkara itu yang diperlakukan.

Kehidupan realiti ini bukanlah DRAMA ! bila ia nak berubah, ianya akan berubah ! itu salah ! hidup aku hanya ditentukan jalan oleh yang Maha Esa. cumanya perlu memilih mana satu jalan yang BENAR itu. aku mahu keluar walaupun aku tahu banyak dugaannya. Tapi aku fikir itulah erti KEHIDUPAN. bukannya duduk di bumi yang biasa aku pijak ni. Sampai bila lagi ? sudahlah sudah. aku nak keluar !

p/s : Lupakan aku yang lama itu. Maaf.

No comments:

Post a Comment