20110812

Teringat Masa Lampau .


Ohh aku rindu Sekolah Agamaku,Sekolah Agama Taman Perling 2 ! Wooo ! Aku rindu menjadi pengawas ! Aku rindu untuk membaca doa dihadapan rakan2 ketika perhimpunan pagi ! Ohh aku rindu Uztaz Uztazah ku ! Oh aku rindu kawan kawan ku ! Ohh aku rindu untuk hafal ayat2 suci Al-Quran ! Oh aku rindu kitab2 yang aku belajar itu ! Ohh sesungguhnya sekolah agama adalah syurga bagiku ! Itu hanya seketika dulu . . . Hmm haihhh . . . Kalau lah boleh diputarkan balik masa itu aku nak sangat balik ke sekolah agamaku ! yang aku belajar dari darjah 1 hingga ke darjah khas ! Sekolah agama inilah yang memberi aku banyak kesedaran dari segi dalaman ataupun luaran .

Ingat lagi waktu aku darjah 6 ! utk mengambil periksa SDEA ( Sijil Darjah Enam Agama ) aku antara yang lain berlawan untuk menghabiskan baca Surah Al-Quran antaraya Surah at Tariq Surah al-Mulk dan macam2 lagi.Furhh kuat ingatan aku masa tu.rindunyaaa laa haii.Alangkah indah kan kalau dapat putarkan balik masa ni . . . .

p/s : Aku rindu saat itu .

No comments:

Post a Comment