20130424

Cuti Semester Bermula


Assalamualaikum,



HORRRAYYYYYYYYY!

Selesai sudah Pengajian Islam, Ticketing & Airlines Reservation, Elementry Economy, Fiqh Ibadah, CSC, Bahasa Arab2 & ELP 7 kertas peperiksaan akhir semester kali ini! Alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah syukur pada Allah. Selesai segalanya. Kerana segalanya sudah pun dilepaskan. Segala perasaan gugup getar nerrrbesss semua sudah tiada. Iyalah aku fikir sudah pun aku melakukan yang terbaik. InsyaAllah selebihnya tawakkal pada Allah. Untuk aku keputusan apa pun bakal aku terima dengan seadanya. Kerana itu adalah hasil usaha aku  selama ini. Tetapi kita juga mahukan yang terbaik untuk apa kita lakukan. InsyaAllah. Doakan untuk saya & rakan saya supaya keputusan yang bakal dikeluarkan adalah baik dan insyaAllah cemerlang! :D

Baiklah, cuti semester aku kali ini. Berfikir sejenak sebelum habis peperiksaan hari itu. Apakah mahu aku lakukan dalam cutiku Sebulan ini. Ya berfikir tentang kerja sementara ini... Bukanlah aku tidak mahu kerja, Cumanya kemalasan di minda ini sahaja. Dan mungkin aku mahu berehat saja di rumah. Berfikirkan tentang cara lain untuk aku membuat perkara yang lebih baik di rumah ini seperti mengarang blog yang sudah lama terbiar berhabuk semua ini. Mungkin tidak masuk akal bila difikirkan aku memutuskan untuk tidak bekerja dengan alasan sebegini bukan? Ya aku MALAS. Maaf kata. Malas untuk cuti sem sahaja untuk Kerja saja. Hihi.

Apa yang mahu aku lakukan lagi untuk cuti semester kali ini? Ya aku mahu DIET! Eh kejap! Diet Mar? Ibu masak sodap2 hari2 kau boleh ke diet? haha. Tidak mengapalah akan aku cakap dengan ibu supaya jangan masak sedap2 sangat. Muahahaha. Iyalah terpaksa jugalah aku makan kerana masakan seorang Ibu tiada tandingannya. Lagi2 Ibuku yang memang PAKAR masak. Jika diikutkan kalau masuk di dalam MasterChef DUNIA pun boleh menang. La la la ~ 
Apa yang boleh dilakukan hanyalah menjaga nafsu, bersukan(futsal), mengarang blog(NAFAS,Bicara Hati) & mungkin bakal aku akan mengarang satu cerita tentang aku dan Kolej Universiti Islam Melaka KUIM ini. InsyaAllah. Sudah 2 semester aku disini. Punya banyak Ilmu dan pengalaman dapat dipelajari. InsyaAllah.

Itu sahaja yang untuk kali ini. Untuk pembaca2 sekalian. Selepas ini jangan kata kenapa lambat update ya! Kerana aku bakal berada di sini selama 5minggu lagi! Klik saja www.ammararrasyid.blogspot.com ini untuk membaca kisah seterusnya. 

Wasalam :)

No comments:

Post a Comment